طراحی و تولید

سختی گیر رزینی

0 گؤروش
یازار:‌

 سختی گیر رزینی چیست؟

رسوب آهک و املاح معدنی موجود در آب ماده نامطلوبی است که با فراهم کردن زمینه برای خرابی تجهیزات، اغلب بویلر آبگرم، ماشین‌های ظرفشویی، پنل‌های خورشیدی و ایجاد لکه بر روی سطوح کاشی حمام، ظروف و غیره، راحتی ما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

نرم شدن آب با استفاده از سختی گیر رزینی انجام می شود که آهک را در آب نگه می دارد. آب قبل از عبور به شبکه محلی از رزینهای آنیونی و کاتیونی موجود در سختی گیر رزینی عبور می کند. رزین تبادل یونی آهک را در آب نگه می دارد و شبکه آب بدون آهک به آن می دهد. توانایی رزین برای ذخیره آهک محدود است. پس از رسیدن به این ظرفیت، رزین با حذف آهک از رزین با آب نمک بازسازی می شود و به این ترتیب ظرفیت رزین برای حفظ آهک مجدداً تنظیم می شود. استفاده از شیرهای تمام اتوماتیک برای بازسازی رزین ها ارجحیت دارد.

ماشین لباسشویی با آهک موجود در آب دچار انسداد لوله و منافذ و نتیجتا خرابی می گردد. استفاده از آب بر پایه آهک تصفیه شده امکان 4 نوع صرفه جویی را فراهم می کند.


1-مصرف مواد شوینده و شامپو را کاهش می دهد.

2-هنگام شستشو با آب نرم شده چون مواد شوینده و شامپو نفوذ بهتری دارند با مصرف کمتر نتیجه بهتری حاصل می شود.

3-مصرف برق را کاهش می دهد.

آهک پایه آب مقاومت دیگ‌ها، ماشین‌های لباسشویی، ماشین ظرفشویی و سایر دستگاه‌های مشابه را پیچیده می‌کند. به همین دلیل هنگام گرم کردن آب، برق بیشتری مصرف می شود. زمانی که از آب غیرآهکی استفاده می شود، این دستگاه ها برق کمتری مصرف می کنند.

4-کاهش هزینه های تعمیر شبکه

آب سخت زیاد منجر به خرابی شبکه، شیرها و عناصر اتصال آنها و غیره می شود. این منجر به هزینه های تعمیر بالا می شود. ممکن است برای تعمیر قطعه ای که به دلیل رسوب آهکی کار نمی کند نیاز به شکستن و کاشی کاری باشد. استفاده از آب نرم شده این خطرات را کاهش می دهد و هزینه های تعمیر شبکه را کاهش می دهد.

5-کاهش هزینه های تعمیر تجهیزات

از آنجایی که تجهیزات مشکلی با آب ندارند، در هزینه تعمیرات صرفه جویی می کنند. با سیستم های سختی گیر رزینی گروه صنعتی سازآب می توانید یک سیستم نرم کننده داشته باشید و راحتی را با هزینه ای مقرون به صرفه تجربه کنید. با نصب تیم حرفه ای شیرهای الکترونیکی یا شیرهای مکانیکی تمام اتوماتیک ما در ورودی شبکه از آب بدون آهک بهره مند شوید. سختی گیر رزینی در اندازه مناسب چه برای خانه ای که 3 نفر در آن زندگی می کنند و چه برای هتلی که همزمان 300 نفر را در خود جای دهد و یا برای اتاق غذاخوری که غذا برای 600 نفر در یک زمان را سرویس دهی می کند، قابل استفاده است. سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک ما از نمک برای شستشو و احیا رزین ها استفاده می کنند. برای ظرفیت، تجزیه و تحلیل ویژگی آب و توصیه های سیستم با ما تماس بگیرید.

سختی آب چیست؟

سختی آب درجه کلسیم و منیزیم درجه کربنات کلسیم (آهک) محلول در آب را نشان می دهد. هر چه دما بالاتر باشد، ظرفیت حلالیت در آب برای سختی موقت کمتر است. میزان آهک آزاد شده به صورت کریستال های کوچک در طی فرآیند گرمایش باعث ایجاد مشکلات زیادی در بویلرها، سیستم های خنک کننده و برج خنک کننده و ... می شود.

سیستم های رطوبتی عبارتند از: ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، قهوه ساز، سر دوش و غیره. رزین های تبادل یونی یون های کلسیم و منیزیم را جذب می کنند (سختی) و جایگزین یون های سدیم می شوند که برای سیستم های آبی کمتر مشکل ساز هستند.

قشربندی ایجاد خواهد کرد. سختی گیر رزینی آب می توانند دوبلکس یا تک تانک باشند. هر دو سیستم کاملا اتوماتیک هستند. دوره بازسازی را می توان بر اساس توان عملیاتی، زمان یا دشواری کنترل کرد. مشکل آب صنعتی شما هر چه باشد، ما می توانیم ایده آل ترین و در عین حال موثرترین سختی گیر رزینی مورد نیار کاربری را برای شما ارائه دهیم.

روش های شیمیایی سختی گیری آب :

بدن ما تا 25 درصد مواد معدنی را از آب دریافت می کند. بنابراین کیفیت آب به طور مستقیم بر سلامت ما تأثیر می گذارد. از این گذشته، از طریق او فرآیند جذب محصولات، از جمله مواد مضر، بسیار سریع پیش می رود. بنابراین، برای جلوگیری از مشکل، آب باید نرم شود. در این مقاله به بررسی مقدار بیش از حد نمک های سخت در آب می پردازیم.

از این مقاله یاد خواهید گرفت:

چرا آب باید نرم باشد؟

راه های نرم شدن آب چیست؟

چه فیلترهایی می توانند آب را نرم کنند؟

سیستم اسمز معکوس چقدر خوب است؟

چرا نرم شدن آب یک مشکل فوری برای خانه است

سختی آب چیست؟ این مفهوم حاکی از آن است که آب حاوی نمک های فلزات قلیایی خاکی است. هر کشوری معیارهای خاص خود را برای تعیین سختی آب آشامیدنی دارد. به طور رسمی، نشانگر سختی آب بر حسب درجه اندازه گیری می شود و با درجه ای برابر با 1 meq / l مطابقت دارد. آستانه مجاز نباید بیش از 7 میلی گرم در لیتر باشد. سختی آب به شرح زیر طبقه بندی می شود:

کمتر از 1.5 mg-eq/L - آب بسیار نرم ( فوق خالص ).

از 1.5 تا 4 mg-eq/L - آب شیرین.

4 تا 8 mg-eq/L - آب با سختی متوسط.

از 8 تا 12 mg-eq/L - آب سخت.

بیش از 12 mg-eq/L - آب بسیار سخت.

اینها استانداردهای آب آشامیدنی مورد استفاده برای مقاصد اقتصادی و خانگی هستند. برای تجهیزات، به عنوان مثال بویلرها، حتی استانداردهای سخت گیرانه تری تعیین شده است. و این تعجب آور نیست، زیرا بویلر آبگرم و بخار باید به درستی کار کند و آب سخت می تواند منجر به خرابی آن شود. چرا آب حاوی مواد سخت و املاح معدنی مضر است؟ استفاده از آن منجر به اختلال عملکرد دستگاه گوارش و مشکلات حرکتی معده می شود. نمک ها به تدریج در بدن جمع می شوند، درد مفاصل و سنگ در کیسه صفرا و کلیه ها ظاهر می شود. علاوه بر این، این مواد روی پوست و مو رسوب می کنند. رسوبات نمک در وسایل حتی دیگ بخار، ماشین لباسشویی، لوله کشی... این آب برای کتان هم مضر است. خطوط لوله را از بین می برد. همانطور که رسوب نمک در قطعات تجهیزات ضریب انتقال حرارت را کاهش می دهد، مصرف سوخت نیز کاهش می یابد. لذا رقیق سازی آب برای منزل و تولید در صورت عدم رعایت استانداردها اکیداً توصیه می شود.آب با سختی بالا از چاه بیرون می آید، چنانکه در بستر زمین همه بدون استثنا دارای املاح معدنی بالایی هستند و از اینرو آب چاه و آبهای زیرزمینی برای استفاده نیاز به نرم شدن دارد. از کجا می فهمید که آب نیاز به سختی گیری و نرم شدن دارد؟  این با تعدادی نماد به شرح زیر نشان داده می شود:


لباس ها بعد از شستن محکم هستند، لکه های سفید روی آن دیده می شود.

مواد شوینده بیشتری نسبت به توصیه سازنده مورد نیاز است و به اندازه کافی کف نمی کند.

دیواره های بویلر آبگرم یا بخار ، آبگرمکن های دیواری با فلس پوشانده شده است.

پس از انجام اقدامات بهداشتی، پوست خشک و سفت به نظر می رسد.

قبل از نرم کردن آب در خانه، از ترکیب آبی که از منبع آب شما می آید مطلع شوید. آنالیز شیمیایی انجام دهید. توصیه ها: اگر در یک خانه روستایی (کلبه یا اقامتگاه خصوصی) زندگی می کنید، سپس یک نصب خودکار را برای نرم شدن مداوم آب انتخاب کنید. بنابراین برای جلوگیری از مشکلات بهداشتی و افزایش طول عمر لوازم خانگی باید از آب نرم و سختی گیر رزینی استفاده کرد. تنظیم خودکار که به طور مداوم آب را نرم می کند، برای استفاده در خانه های ویلایی و روستایی مناسب است. انتخاب دقیق سیستم تنها پس از تعیین ترکیب آب امکان پذیر است، از این نظر انجام آن بدون تجزیه و تحلیل شیمیایی غیرممکن است.

چگونه آب را برای خانه نرم کنیم؟

روش های مختلفی برای نرم کردن آب وجود دارد: شیمیایی، مکانیکی و فیزیکی. بنابراین، خشکشویی با کمک معرف ها انجام می شود، مکانیک استفاده از موانع فیزیکی و ابزار فیزیکی است که از نیروهای طبیعت استفاده می کند، به عنوان مثال مغناطیس. گاهی این روش ها برای رسیدن به بهترین نتیجه ترکیب می شوند. چنین روش تمیز کردن نیز در برخی موارد انتخاب شده است. این با سختی آب، اندازه خانه تعیین می شود. در مرحله بعد، روش های معمول نرم کردن آب را برای خانه خود در نظر بگیرید.

خشک شویی. معرف های خاصی به نام منعقد کننده استفاده می شود. در نتیجه برهمکنش کلسیم و منیزیم، یک ترکیب نامحلول تشکیل می شود که به تدریج روی دیواره های فیلتر رسوب می کند. آهک، سودا، آب گازدار، فسفونات ها به عنوان معرف استفاده می شود. این روش فقط برای تصفیه فنی آب مناسب است، به عنوان مثال، در یک اتاق دیگ بخار.

تمیز کردن پلی فسفات : این روش ساده و مقرون به صرفه برای تمیز کردن معرف ها از آب صنعتی نرم می شود. نمک سخت و پلی فسفات سدیم واکنش می دهند، سپس یک لایه نامحلول تشکیل می شود که از کلسیم و پلی فسفات منیزیم تشکیل شده است و در عین حال آب با یون های سدیم اشباع می شود.

تضعیف با تبادل یونی : این یک فناوری اقتصادی است. آب از یک فیلتر نرم کننده پر از رزین تبادل یونی عبور می کند. پس از عبور دومی، در نتیجه واکنش تبادل یونی، رزینی از یون های کلسیم و منیزیم موجود در آب و همچنین فرآیند غنی سازی مایع فیلتر شده با یون های سدیم تشکیل می شود که برای سلامتی و تندرستی بی ضرر است. تجهیزات انسانی آغاز شده است. یکی از مزایای این فناوری این است که رزین تبادل یونی قابلیت احیاء، یعنی بازیابی آن را دارد. برای این کار کافی است رزین را بشویید که در آن از نمک معمولی استفاده می شود. بسیاری از سختی گیرهای رزینی مجهز به کنترل چند پردازنده ای هستند که فعال سازی خودکار لازم حالت بازسازی را فراهم می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با سختی گیر رزینی به وب سایت سازآب مراجعه نمایید. 


آردینی اوخو
یکشنبه 29 خرداد 1401
بؤلوملر :

مخزن استیل

0 گؤروش
یازار:‌

مخازن استیل نگهداری مواد غذایی برای نگهداری آسپتیک :

استفاده از آخرین تکنولوژی های تولید تضمین کننده کیفیت بالای مخزان استیل گروه صنعتی سازآب است مخازن استیل آگروفود شامل تانک های آسپتیک، مخازن شیر طبق نیاز مشتری طبق استانداردها و گواهینامه های زیر تولید می شوند: PED 97/23/WE, AD 2000, CODAP, ATEX, UDT, TUV, GOST, GMP. قیمت مخزن استیل گرانتر از سایر متریال می باشد. بسته به گرید ورق استنلس نیز قیمت مخزن استیل تغییر خواهد کرد. تجهیزاتی که بر روی مخزن نصب می گردد ، نرخ ارز و نرخ ورق استنلس استیل ، همه و همه از عوامل متاثر در قیمت مخزن استیل می باشد. اگر قصد خرید مخزن استیل دارید می توانید از طریق تماس با کارشناسان واحد فروش لیست قیمت مخازن استیل به همراه مشخصات فنی را استعلام نمایید. 

داده های تکنیکی مخزن استیل آسپتیک :

ü     مواد تشکیل دهنده AISI 304، 316L با توجه به نیاز مشتری

ü     سطوح IIIc، IIId، ترشی، آسیاب شده، برقی، دانه بندی شده

ü     ظرفیت استاندارد مخزن آسپتیک استیل تا 1 میلیون لیتر یا بیشتر بسته به نیاز مشتری

ü     قطر مخزن آسپتیک تولیدی شرکت سازآب تا 4200 میلی متر یا بیشتر در صورت سفارش خاص

ü     قابل تولید بصورت عمودی یا افقی


کاربرد مخازن استیل آسپتیک :

مخازن ذخیره سازی آسپتیک برای صنایع غذایی را می توان برای محیط های زیر استفاده کرد:

·        مخازن ذخیره سازی و خالص سازی آب

·        مخازن تهیه آب میوه

·        مخازن ذخیره سازی

·        مخازن فرآوری و تولید نوشیدنی ها

·        مخازن آسپتیک شیر و لبنیات

آپشن ها مخزن آسپتیک :

ü     اندازه گیری الکترونیکی سطح با تجسم:

ü     سنسورهای رادار

ü     مبدل های فشار

ü     حسگر خازنی - به عنوان محافظت در برابر پر شدن بیش از حد مخزن

مخازن آسپتیک ما برای ذخیره آب میوه با استفاده از سه فناوری استفاده می شود:

ü     با لوله تخمیر

ü     با پتو نیتروژن

ü     حفظ فشار جریان بالا

مزایای مخازن آسپتیک تولیدی سازآب :

انتخاب ضخامت دیواره بهینه مخازن آب میوه و کنسانتره

شیر قابل گسترش، بدون درز

آب بندی کامل مفاصل خارجی و داخلی

قسمت پایین دارای فشار عمیق

سطوح تماس محصول Ra <0.8

شیرهای پروفیلی

آسپتیک با امکان استریل

انواع اتصالات مخازن آسپتیک :

 لوله تخمیر، شیرهای ایمنی، فیلتر استریل، شیر تست آسپتیک، گیج فشار

شیر دوار ویژه بنا به درخواست مشتری

دریچه های آسپتیک

اتصالات اندازه گیری (سنسورهای دما، سنسورهای اندازه گیری: رادار و فشار)

پروژه های اجرایی گروه صنعتی سازآب :

ما سال هاست که مخازن آسپتیک و ذخیره سازی برای صنایع غذایی مانند مخازن آب میوه یا مخازن شیر برای بزرگترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی تولید می کنیم. از شما دعوت می کنیم درخواست خود را ارسال کنید و از پیشنهاد ما مطلع شوید. ما بالاترین کیفیت مخازن و تجهیزات اضافی را تضمین می کنیم. ما پشتیبانی کامل از طراحی و خدمات را ارائه می دهیم.

مشخصات مخازن استیل صنعتی ضد زنگ :

امروزه از مخازن استیل صنعتی در صنایع مختلف استفاده می شود. پیمانکارانی که به دنبال محصولاتی با کاربردهای گسترده هستند معمولاً محصولات فولادی ضد زنگ را انتخاب می کنند. مخازن استیل صنعتی تولیدی شرکت سازآب علاوه بر دوام بالا، مزایای بسیار دیگری نیز دارند. در چه مواردی این بهترین راه حل است و دقیقا چه چیزی بر محبوبیت روزافزون این محصولات تأثیر می گذارد؟

مزایای مخازن استیل :

مخازن استنلس استیل راه حلی عالی برای هر کسب و کاری، صرف نظر از نوع صنعت است. آنها می توانند به عنوان عناصر زیر استفاده شوند :

1-برای ذخیره سازی در نظر گرفته شده است

یک متخصص در زمینه یکپارچه‌سازی فرآیندهای صنعتی خاطرنشان می‌کند: «به لطف موادی که مخازن از آن ساخته شده‌اند، می‌توان از آن‌ها به طور مؤثر در هر جایی که استانداردهای بهداشتی بالاتر مهم است استفاده کرد. این امر به ویژه در صنایع غذایی و دارویی صادق است. در این صنایع امکان استفاده از مخازن استاندارد فولادی وجود ندارد. آنها همچنین با موفقیت در کارخانه هایی استفاده می شوند که رفتار در آنها اولویت دارد، جایی که احتمال خوردگی افزایش می یابد.

یک راه حل جهانی برای هر صنعتی :

طیف گسترده ای از مخازن استیل ضد زنگ ارائه شده توسط سازندگان امکان تطبیق آنها را با هر نوع فعالیتی فراهم می کند. یکی از ویژگی های مخازن استیل این است که به طور قابل توجهی بر محبوبیت این راه حل تأثیر می گذارد. هدف اصلی استفاده از مخازن استیل  عمدتاً نگهداری انواع مختلف مواد است. مخازن استیل قابل حمل و نقل و کانتینری نیز در بازار وجود دارد که با لیفتراک قابل جابجایی هستند. اگر محصول ذخیره شده در داخل مخزن استیل نیاز به کنترل دمای مناسب داشته باشد، ارزش انتخاب مخازن عایق حرارتی با ژاکت اضافی را دارد که کنترل دما را فراهم می کند. یک گزینه بسیار جالب اتصالات استیل تقسیم شده است. به لطف ساختار منحصر به فرد چنین مخزنی، امکان ذخیره سازی همزمان سه ماده مختلف یا مستقل از یکدیگر را فراهم می کند.

زیبایی شناسی مخازن  استیل و تمیز نگه داشتن آنها :

استنلس استیل را می توان جلا داد . تغییرات قابل توجهی در ظاهر و عملکرد آن به ارمغان می آورد. سطح صیقلی به طور قابل توجهی رسوب تمام ذرات را کاهش می دهد که به نوبه خود بر تمیز کردن کارآمد و کامل مخزن  استیل آسپتیک تأثیر می گذارد. این به نوبه خود به یک ملاحظات بهداشتی تبدیل می شود. انواع مختلفی از مخازن استیل ضد زنگ در بازار وجود دارد که با پارامترهای متفاوت مشخص می شوند. اغلب هدف آنها دقیقاً تعریف می شود. هنگام انتخاب مدل مناسب، نه تنها به قیمت محصول، بلکه مهمتر از همه به خواص و کیفیت آن توجه کنید. مدل های بادوام ساخته شده از مواد درجه یک به آنها اجازه می دهد تا حداکثر 30 سال استفاده شوند.

مخزان استیل در کدام صنایع قابل تعویض و استفاده هستند؟

فولاد ضد زنگ یکی از پایدارترین مواد شیمیایی است. با اسیدها واکنش نمی دهد، خورده نمی شود و پارامترهای خود را حتی در دماهای شدید حفظ می کند. این به دلیل کروم موجود در آن است که در تماس با هوا از آلیاژ جدا می شود و لایه سطحی را تشکیل می دهد که با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیست. از فولاد در برابر اثرات منفی مواد شیمیایی مختلف محافظت می کند و همچنین مقاومت آن را در برابر شرایط نامطلوب افزایش می دهد. با توجه به این ویژگی ها، مخازن فولاد ضد زنگ در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

مخازن استنلس استیل برای صنایع آرایشی و بهداشتی :

با توجه به اینکه فولاد ضد زنگ با مواد مورد استفاده در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی واکنش نشان نمی دهد، مخازن ساخته شده از آن در این صنعت کاربرد فراوانی دارد. آنها هم برای انجام فرآیندهای تولید و هم برای ذخیره مقادیر زیادی از وجوه تکمیل شده استفاده می شوند. ویژگی های ذکر شده مخزن فولاد ضد زنگ را به یک راه حل عالی برای صنایع شیمیایی و همچنین برای کارخانه های تولید و فرآوری سوخت تبدیل می کند.

مخازن استیل در بخش مواد غذایی :

مخازن استیل اغلب به طور گسترده در شرکت های مختلف صنایع غذایی - در کارخانه های فرآوری یا موسسات پذیرایی استفاده می شود. یافتن مخازن استیل تخمیر ساخته شده از این ماده در تقطیرها و نانوایی ها غیر معمول نیست. خدمات شرکت های درگیر در تولید مخازن استیل عمدتاً مورد توجه بخش مواد غذایی است زیرا این مخازن رسوباتی را تشکیل نمی دهند که بتواند محتویات آنها را با مخمرها یا میکروب های خطرناک آلوده کند.

ساخت مخازن استیل ضد زنگ :

ما مخازن و ظروف فولادی ضد زنگ را برای مصارف و حجم های مختلف به شرح زیر تولید می کنیم:

ü     دیگهای بخار غیر مستقیم

ü     مخازن ذخیره سازی

ü     آبگرمکن برقی

ü     مخازن کنترل گرمایش

ü     مخازن ذخیره سازی بدون فشار

ü     (کلکتورهای سرد سیستم های تهویه مطبوع، میعانات، مخازن تامین و چیدمان دیگ بخار، مخازن ذخیره آب آشامیدنی، مخازن آتش نشانی ....).

ü     مخازن حمام (مخازن آبگرمکن از نوع سماور و ظرفیت های تجمعی برای حمام)؛

ü     ظرفیت ها و مخازن برای موسسات پذیرایی جمعی

ü     (سطل زباله، نگهداری آرد و سایر محصولات فله و غیره)؛

ü     مخازن آب خالص

ü     تجهیزات برای صنایع غذایی (CKT، شیشه، کولر آبجو، تجهیزات پنیرسازی، دستگاه تقطیر، مکعب های تقطیر، ظروف میکسر برای محصولات مختلف).

ü     تجهیزات خازنی تکنولوژیکی (تلگراف، تهویه مطبوع، بخاری، میکسر و غیره).

ü     و سایر زمینه های فعالیت

ما از ورق استنلس استیل با ضخامت های مختلف از 1.5 میلی متر تا 30 میلی متر استفاده می کنیم. ما بسته به پروژه و شاخص های طراحی، درجات مختلفی از ورق استنلس استیل را تولید می کنیم. ما همچنین می توانیم مخازن فولاد ضد زنگ را با افزودن تیتانیوم تولید کنیم که عملکرد محصول را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. در صورت لزوم می توان از فولاد مقاوم در برابر حرارت استفاده کرد. فهرست کردن تمام احتمالات استفاده از مخازن استیل ضد زنگ، با انواع شکل ها و اندازه ها دشوار است. در این راستا تقاضا برای این محصولات به طور مداوم در حال افزایش است و سایت تولیدی ما با موفقیت از این موج عبور کرده است. تجهیزات مدرن خریداری شده است و کارهای زیادی برای انتخاب متخصصان واجد شرایط در زمینه پردازش استنلس استیل با کیفیت های مختلف انجام شده است . این به ما امکان می دهد سال ها "مارک" را حفظ کنیم! ظرفیت ها و مخازن با توجه به فشار کاری به دو گروه تقسیم می شوند.

مخازن استیل بدون فشار، با یا بدون درب : در چنین مخازنی ، تنها فشار مایع موجود در آنها (یا سایر پرکننده ها) بر روی دیوارها و کف تأثیر می گذارد. آنها اغلب برای ذخیره یا انتقال آب، غذا، سوخت، نفت و غیره استفاده می شوند.

مخازن استیل تحت فشار، طراحی شده برای کار در سیستم هایی با فشار بیش از حد فشار اتمسفر : چنین مخازنی اغلب برای مقاصد صنعتی به عنوان انباشته کننده در سیستم های تامین آب و گرمایش، به عنوان انباشته کننده حرارت، محفظه فیلتر و سایر تجهیزات استفاده می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخازن استیل به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.


آردینی اوخو
سه شنبه 24 خرداد 1401
بؤلوملر :

مخزن اسید پلی استر

0 گؤروش
یازار:‌

مخازن هیپوکلریت سدیم نیاز به نگهداری ایمن دارند :

اسید کاستیک باید در مخازن در بسته نگهداری شود تا عملکرد خود را از دست ندهد. جهت ذخیره سازی و  انبار هیپوکلریت سدیم عمدتا از مخازن پلی استر و مخازن استیل و مخازن پلاستیکی استفاده می کند. اما در بین این مخازن، مخازن پلی استری با سیستم ذخیره سازی ایمن، دوام طولانی مدت و قیمت مناسب مخازن هیپوکلریت سدیم خودنمایی می کند. به همین دلیل مخازن پلی استر ترجیح داده شده ترین طرح ها برای ذخیره اسید ریخته شده است. پلی استر دباغی با دور نگه داشتن هیپوکلریت سدیم از رطوبت باعث خشکی می شود. مخزن اسید فایبرگلاس تهویه شیمیایی مورد نیاز را به بهترین نحو تسهیل می کند. همچنین استفاده از مخزن اسید فایبرگلاس  به نحو احسن قطع ارتباط سایر مواد شیمیایی با آب را فراهم می کند. با ایمن نگه داشتن آن، تماس شیمیایی با آلیاژهای فلز، مس، سرب و روی را در سایت های تولید قطع می کند. در این مرحله به دلیل اثر خورندگی هیپوکلریت سدیم بر سایر فلزات، رفع آسیب احتمالی آن به فلزات دیگر مفید است. مخازن هیپوکلریت پلی استر سدیم گروه صنعتی سازآب با تقویت مواد اصلی پلی استر با افزودنی های فایبرگلاس تولید می شوند. این مخازن پلی استر ویژه با لایه های اضافی در تولید برای استفاده از اسید کاستیک تقویت می شوند. مخزن اسید پلی استر با قابلیت ضربه پذیری بالا خطر سوراخ شدن مخزن را در برابر ضربات احتمالی از بین می برد و تماس هیپوکلریت سدیم با آب را کاملاً از بین می برد. با تماس گرم با اشعه ماوراء بنفش خورشید به اسید کاستیک متصل می شود. از مخازن اسید پلی استر نیز برای ذخیره مایع هیپوکلریت سدیم و مواد شیمیایی دی کلرید ایزوسیانات با هیپوکلریت سدیم استفاده می شود. مخازن هیپوکلریت سدیم FRP با رزین فایبرگلاس با علم به بهترین محافظت از مواد داخل تقویت شده اند. هیپوکلریت سدیمی که در آن نگهداری می شود از فلزات سنگین در برابر هیپوکلریت، گرما، نور و آلودگی محافظت می کند و بهترین محلول ذخیره سازی است.


چگونه از پلی استر هیپوکلریت سدیم در مخزن استفاده کنیم؟

طب مدرن و تولید دارو، تولید برق، تاسیسات تصفیه آب، صنایع تولید مواد غذایی، تاسیسات تولید چوب و کاغذ، معدن آلومینیوم و تاسیسات مختلف تولید صنعتی نیاز به ماده ای بر پایه هیپوکلریت دارند. به همین دلیل، گروه صنعتی سازآب با مخازن هیپوکلریت سدیم FRP از بسیاری از تجهیزات پیشرفته تولیدی پشتیبانی می کند. این امر با ارائه مخازن ذخیره پلی استر ایمن به تأسیسات صنعتی کمک زیادی می کند تا در هزینه خود صرفه جویی کنند. کار مخازن سیالات شیمیایی را با دانش خود با فرافکنی و تولید آنها تسهیل می کند. عمده ترین قسمت هایی که از مخازن هیپوکلریت پلی استر سازآب استفاده می شود، تاسیسات تولید محصولات پاک کننده و ضد عفونی می باشد. از اسید کاستیک در تولید مواد شوینده مختلف به خصوص صابون استفاده می شود که اغلب برای نظافت منزل و صنعت استفاده می کنیم. در عین حال، این یک ماده شیمیایی است که تمیز کردن آسان روغن و خاک آلی در خطوط لوله را تضمین می کند. همچنین برای تمیز کردن خطوط فاضلاب، توالت ها و سیستم های تصفیه گیاهی استفاده می شود.

تاسیسات تولید دارو از جمله مکان هایی است که از مخازن اسید کاستیک استفاده می شود. در این بخش، هیپوکلریت سدیم در ساخت داروهایی که برای تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می شود، علاوه بر تولید دارو، از نظر پیشگیری از بیماری نیز ارجحیت دارد. اسید کاستیک به عنوان یک ماده شیمیایی ضروری برای تولید پیل های سوختی به ویژه در بخش انرژی استفاده می شود. هیپوکلریت سدیم در ساخت رزین های در معرض توربین های بادی مورد نیاز است که عامل مهمی در تولید انرژی جایگزین است. به همین دلیل، تأسیسات انرژی از جمله بخش هایی هستند که به مخازن اسید فایبرگلاس ذخیره هیپوکلریت سدیم نیاز دارند. هیپوکلریت سدیم یک ماده شیمیایی غیرقابل جایگزین برای تصفیه خانه های فاضلاب است. اسید کاستیک برای کنترل اسیدیته آب و حذف فلزات سنگین در آب استفاده می شود. اسید کاستیک نیز ضدعفونی کننده خوبی برای آب است. تمیز کردن تجهیزات تصفیه آب را بسیار آسان می کند. مخازن ذخیره هیپوکلریت سدیم به طور گسترده در تاسیسات راکد و تصفیه آب شبکه های آبرسانی مرکزی شهری استفاده می شود. اسید کاستیک در فرآیند پخت و پز کارکنان غذای زیتون زنده در صنایع غذایی استفاده می شود. اسید کاستیک همچنین به پوست کردن آسان میوه ها و سبزیجات مانند گوجه فرنگی و سیب زمینی در فرآیند کنسرو کمک می کند. این به جلوگیری از باکتری ها و غذاهای شبیه خزه کمک می کند. اسید کاستیک در همه چیز از زیتون گرفته تا شکلات، از فرآوری کاکائو گرفته تا نوشیدنی ها و بستنی استفاده می شود. با استفاده از مخازن ذخیره سازی هیپوکلریت پلی استر سدیم، تولید تقریباً هر محصول صنایع غذایی از جمله تولید شیر را تسهیل می کند. هیپوکلریت سدیم به طور ایمن در بسیاری از تاسیسات، مانند تاسیسات تولید چوب و کاغذ، تاسیسات استخراج و فرآوری سنگ معدن آلومینیوم، سفید کننده نساجی و پنبه پردازش پارچه، با استفاده از مخازن ذخیره سازی هیپوکلریت سدیم پلی استر ذخیره می شود.

مخزن ذخیره اسید و قلیایی FRP

مخزن ذخیره سازی FRP نوعی محصول فایبرگلاس است که عمدتاً یک ماده کامپوزیت جدید ساخته شده از فیبر شیشه ای رشته ای به عنوان عامل تقویت کننده و رزین به عنوان بایندر از طریق دستگاه کنترل شده با میکرو کامپیوتر است. مخازن ذخیره سازی FRP در برابر خوردگی مقاوم هستند. به لطف مدل انعطاف پذیر و بهره وری قوی، می توان آنها را به صورت انعطاف پذیر طراحی کرد و در صنایع مختلف مانند شیمیایی، حفاظت از محیط زیست، مواد غذایی، دارویی و غیره استفاده کرد. در صنعت، به تدریج جایگزین بسیاری از بخش‌های بازار فولاد کربن و فولاد ضد زنگ می‌شود.

طبقه بندی مخازن اسید و قلیایی :

مخازن ذخیره سازی FRP را می توان به مخازن ذخیره عمودی، مخازن ذخیره افقی، مخازن FRP، مخازن شیمیایی، مخازن ذخیره ضد خوردگی، مخازن ذخیره اسید هیدروکلریک، مخازن ذخیره اسید سولفوریک، مواد غذایی، مخازن تخمیر تقسیم کرد. مخازن ذخیره سازی حمل و نقل، مخازن ذخیره، مخازن چسب، مخازن مواد شیمیایی، مخازن ذخیره فشار، مخازن سس سویا، مخازن ذخیره اسید نیتریک و غیره نیز جزو این طبقه بندی قرار می گیرد.

ترکیب مخزن ذخیره سازی فایبرگلاس :

بسته به وسیله نقلیه مورد استفاده (نگهداری یا حمل و نقل)، رزین اپوکسی، رزین یا پلی استر اصلاح شده، رزین فنولیک به عنوان چسب و لایه پوشش ضد خوردگی رزین بالا، لایه ضد آب، الیاف انتخاب می شوند. لایه تقویت کننده سیم پیچ و لایه محافظ سطح انتخاب می شوند.

خواص فیزیکی مخازن اسید فایبرگلاس :

ü     ویژگی های مخازن اسید فایبرگلاس

(1) وزن سبک و استحکام بالا

چگالی نسبی مخازن اسید فایبرگلاس 1.5 تا 2.0 است که تنها 1/4 تا 1/5 فولاد کربنی است، اما استحکام کششی نزدیک یا حتی بالاتر از فولاد کربنی است و استحکام ویژه با فولاد آلیاژی با کیفیت بالا قابل مقایسه است. بنابراین نتایج بسیار خوبی در حمل و نقل هوایی، موشک ها، فضاپیماها، کشتی های فشار قوی و سایر محصولاتی که نیاز به کاهش وزن دارند، دارد. استحکام کششی، خمشی و فشاری برخی از FRP اپوکسی می تواند به بیش از 400 مگاپاسکال برسد.

(2) مقاومت در برابر خوردگی خوب

فایبرگلاس یک ماده خوب مقاوم در برابر خوردگی است. مقاوم در برابر اتمسفر، آب و غلظت های کلی اسیدها، قلیاها، نمک ها و همچنین انواع روغن ها و حلال ها می باشد . در تمام جنبه های حفاظت در برابر خوردگی شیمیایی کاربرد دارد و جایگزین فولاد کربنی، فولاد ضد زنگ، چوب، فلزات غیر آهنی و غیره می شود.

(3) عملکرد الکتریکی خوب

این یک ماده عایق عالی است که برای ساخت عایق استفاده می شود. هنوز هم می تواند از خواص دی الکتریک خوب در فرکانس های بالا محافظت کند. نفوذپذیری خوبی در مایکروویو دارد و به طور گسترده در رادوم ها استفاده می شود.

(4) عملکرد حرارتی خوب

فایبرگلاس رسانایی حرارتی پایینی دارد. این یک ماده عایق حرارتی عالی است. این یک سپر حرارتی ایده آل و ماده مقاوم در برابر سایش در شرایط دمای بسیار بالا است و می تواند فضاپیما را از فرسایش جریان هوا با سرعت بالا بالای 2000 محافظت کند.

(5) محصولات با توانایی طراحی خوب

محصولات ساختاری مختلف را می توان به گونه ای انعطاف پذیر طراحی کرد تا الزامات استفاده را برآورده کند، و محصولات می توانند به خوبی یکپارچه شوند.

مواد AterMaterials را می توان به طور کامل انتخاب کرد تا عملکرد محصول را برآورده کند. به عنوان مثال، می توان آن را به گونه ای طراحی کرد که در برابر خوردگی مقاوم باشد، برای مقاومت در برابر دماهای بالا آنی، محصول دارای مقاومت بالایی در جهت خاصی باشد و خواص دی الکتریک خوبی داشته باشد .

(6) طرز کار عالی فرآیند پردازش را می توان با توجه به شکل، الزامات فنی، استفاده و کمیت محصول به صورت انعطاف پذیر انتخاب کرد.

فرایند تولید مخزن اسید فایبرگلاس ساده است، می تواند در همان زمان شکل بگیرد و تاثیر اقتصادی آن زیاد است، به خصوص برای محصولات با اشکال پیچیده و مقادیر کم که به راحتی شکل نمی گیرند و برتری فرآیند بیشتر است.

با توجه به انعطاف‌پذیری طراحی مخزن ذخیره‌سازی FRP و عملکرد عالی ساختار دیواره مخزن، فیبر FRP می‌تواند رزین یا سیستم مواد تقویت‌شده را برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی مخازن ذخیره‌سازی با سرعت بالا اصلاح کند. ظرفیت ذخیره سازی بدنه مخزن اسید فایبرگلاس را با توجه به ضخامت لایه سازه، زاویه سیم پیچ و سازه و مدل ضخامت دیوار تنظیم کنید و مخازن ذخیره سازی فایبرگلاس و تجهیزات غیر استاندارد با سطوح فشار متفاوت یا خواص خاص خاص ایجاد کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخزن اسید فایبرگلاس شاید بهترین منبع ارتباط با کارشناسان فنی شرکت سازآب و بهره مندی از دانش این عزیزان باشد. 


آردینی اوخو
دوشنبه 9 خرداد 1401
بؤلوملر :