مخازن هیپوکلریت سدیم نیاز به نگهداری ایمن دارند :

اسید کاستیک باید در مخازن در بسته نگهداری شود تا عملکرد خود را از دست ندهد. جهت ذخیره سازی و  انبار هیپوکلریت سدیم عمدتا از مخازن پلی استر و مخازن استیل و مخازن پلاستیکی استفاده می کند. اما در بین این مخازن، مخازن پلی استری با سیستم ذخیره سازی ایمن، دوام طولانی مدت و قیمت مناسب مخازن هیپوکلریت سدیم خودنمایی می کند. به همین دلیل مخازن پلی استر ترجیح داده شده ترین طرح ها برای ذخیره اسید ریخته شده است. پلی استر دباغی با دور نگه داشتن هیپوکلریت سدیم از رطوبت باعث خشکی می شود. مخزن اسید فایبرگلاس تهویه شیمیایی مورد نیاز را به بهترین نحو تسهیل می کند. همچنین استفاده از مخزن اسید فایبرگلاس  به نحو احسن قطع ارتباط سایر مواد شیمیایی با آب را فراهم می کند. با ایمن نگه داشتن آن، تماس شیمیایی با آلیاژهای فلز، مس، سرب و روی را در سایت های تولید قطع می کند. در این مرحله به دلیل اثر خورندگی هیپوکلریت سدیم بر سایر فلزات، رفع آسیب احتمالی آن به فلزات دیگر مفید است. مخازن هیپوکلریت پلی استر سدیم گروه صنعتی سازآب با تقویت مواد اصلی پلی استر با افزودنی های فایبرگلاس تولید می شوند. این مخازن پلی استر ویژه با لایه های اضافی در تولید برای استفاده از اسید کاستیک تقویت می شوند. مخزن اسید پلی استر با قابلیت ضربه پذیری بالا خطر سوراخ شدن مخزن را در برابر ضربات احتمالی از بین می برد و تماس هیپوکلریت سدیم با آب را کاملاً از بین می برد. با تماس گرم با اشعه ماوراء بنفش خورشید به اسید کاستیک متصل می شود. از مخازن اسید پلی استر نیز برای ذخیره مایع هیپوکلریت سدیم و مواد شیمیایی دی کلرید ایزوسیانات با هیپوکلریت سدیم استفاده می شود. مخازن هیپوکلریت سدیم FRP با رزین فایبرگلاس با علم به بهترین محافظت از مواد داخل تقویت شده اند. هیپوکلریت سدیمی که در آن نگهداری می شود از فلزات سنگین در برابر هیپوکلریت، گرما، نور و آلودگی محافظت می کند و بهترین محلول ذخیره سازی است.


چگونه از پلی استر هیپوکلریت سدیم در مخزن استفاده کنیم؟

طب مدرن و تولید دارو، تولید برق، تاسیسات تصفیه آب، صنایع تولید مواد غذایی، تاسیسات تولید چوب و کاغذ، معدن آلومینیوم و تاسیسات مختلف تولید صنعتی نیاز به ماده ای بر پایه هیپوکلریت دارند. به همین دلیل، گروه صنعتی سازآب با مخازن هیپوکلریت سدیم FRP از بسیاری از تجهیزات پیشرفته تولیدی پشتیبانی می کند. این امر با ارائه مخازن ذخیره پلی استر ایمن به تأسیسات صنعتی کمک زیادی می کند تا در هزینه خود صرفه جویی کنند. کار مخازن سیالات شیمیایی را با دانش خود با فرافکنی و تولید آنها تسهیل می کند. عمده ترین قسمت هایی که از مخازن هیپوکلریت پلی استر سازآب استفاده می شود، تاسیسات تولید محصولات پاک کننده و ضد عفونی می باشد. از اسید کاستیک در تولید مواد شوینده مختلف به خصوص صابون استفاده می شود که اغلب برای نظافت منزل و صنعت استفاده می کنیم. در عین حال، این یک ماده شیمیایی است که تمیز کردن آسان روغن و خاک آلی در خطوط لوله را تضمین می کند. همچنین برای تمیز کردن خطوط فاضلاب، توالت ها و سیستم های تصفیه گیاهی استفاده می شود.

تاسیسات تولید دارو از جمله مکان هایی است که از مخازن اسید کاستیک استفاده می شود. در این بخش، هیپوکلریت سدیم در ساخت داروهایی که برای تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می شود، علاوه بر تولید دارو، از نظر پیشگیری از بیماری نیز ارجحیت دارد. اسید کاستیک به عنوان یک ماده شیمیایی ضروری برای تولید پیل های سوختی به ویژه در بخش انرژی استفاده می شود. هیپوکلریت سدیم در ساخت رزین های در معرض توربین های بادی مورد نیاز است که عامل مهمی در تولید انرژی جایگزین است. به همین دلیل، تأسیسات انرژی از جمله بخش هایی هستند که به مخازن اسید فایبرگلاس ذخیره هیپوکلریت سدیم نیاز دارند. هیپوکلریت سدیم یک ماده شیمیایی غیرقابل جایگزین برای تصفیه خانه های فاضلاب است. اسید کاستیک برای کنترل اسیدیته آب و حذف فلزات سنگین در آب استفاده می شود. اسید کاستیک نیز ضدعفونی کننده خوبی برای آب است. تمیز کردن تجهیزات تصفیه آب را بسیار آسان می کند. مخازن ذخیره هیپوکلریت سدیم به طور گسترده در تاسیسات راکد و تصفیه آب شبکه های آبرسانی مرکزی شهری استفاده می شود. اسید کاستیک در فرآیند پخت و پز کارکنان غذای زیتون زنده در صنایع غذایی استفاده می شود. اسید کاستیک همچنین به پوست کردن آسان میوه ها و سبزیجات مانند گوجه فرنگی و سیب زمینی در فرآیند کنسرو کمک می کند. این به جلوگیری از باکتری ها و غذاهای شبیه خزه کمک می کند. اسید کاستیک در همه چیز از زیتون گرفته تا شکلات، از فرآوری کاکائو گرفته تا نوشیدنی ها و بستنی استفاده می شود. با استفاده از مخازن ذخیره سازی هیپوکلریت پلی استر سدیم، تولید تقریباً هر محصول صنایع غذایی از جمله تولید شیر را تسهیل می کند. هیپوکلریت سدیم به طور ایمن در بسیاری از تاسیسات، مانند تاسیسات تولید چوب و کاغذ، تاسیسات استخراج و فرآوری سنگ معدن آلومینیوم، سفید کننده نساجی و پنبه پردازش پارچه، با استفاده از مخازن ذخیره سازی هیپوکلریت سدیم پلی استر ذخیره می شود.

مخزن ذخیره اسید و قلیایی FRP

مخزن ذخیره سازی FRP نوعی محصول فایبرگلاس است که عمدتاً یک ماده کامپوزیت جدید ساخته شده از فیبر شیشه ای رشته ای به عنوان عامل تقویت کننده و رزین به عنوان بایندر از طریق دستگاه کنترل شده با میکرو کامپیوتر است. مخازن ذخیره سازی FRP در برابر خوردگی مقاوم هستند. به لطف مدل انعطاف پذیر و بهره وری قوی، می توان آنها را به صورت انعطاف پذیر طراحی کرد و در صنایع مختلف مانند شیمیایی، حفاظت از محیط زیست، مواد غذایی، دارویی و غیره استفاده کرد. در صنعت، به تدریج جایگزین بسیاری از بخش‌های بازار فولاد کربن و فولاد ضد زنگ می‌شود.

طبقه بندی مخازن اسید و قلیایی :

مخازن ذخیره سازی FRP را می توان به مخازن ذخیره عمودی، مخازن ذخیره افقی، مخازن FRP، مخازن شیمیایی، مخازن ذخیره ضد خوردگی، مخازن ذخیره اسید هیدروکلریک، مخازن ذخیره اسید سولفوریک، مواد غذایی، مخازن تخمیر تقسیم کرد. مخازن ذخیره سازی حمل و نقل، مخازن ذخیره، مخازن چسب، مخازن مواد شیمیایی، مخازن ذخیره فشار، مخازن سس سویا، مخازن ذخیره اسید نیتریک و غیره نیز جزو این طبقه بندی قرار می گیرد.

ترکیب مخزن ذخیره سازی فایبرگلاس :

بسته به وسیله نقلیه مورد استفاده (نگهداری یا حمل و نقل)، رزین اپوکسی، رزین یا پلی استر اصلاح شده، رزین فنولیک به عنوان چسب و لایه پوشش ضد خوردگی رزین بالا، لایه ضد آب، الیاف انتخاب می شوند. لایه تقویت کننده سیم پیچ و لایه محافظ سطح انتخاب می شوند.

خواص فیزیکی مخازن اسید فایبرگلاس :

ü     ویژگی های مخازن اسید فایبرگلاس

(1) وزن سبک و استحکام بالا

چگالی نسبی مخازن اسید فایبرگلاس 1.5 تا 2.0 است که تنها 1/4 تا 1/5 فولاد کربنی است، اما استحکام کششی نزدیک یا حتی بالاتر از فولاد کربنی است و استحکام ویژه با فولاد آلیاژی با کیفیت بالا قابل مقایسه است. بنابراین نتایج بسیار خوبی در حمل و نقل هوایی، موشک ها، فضاپیماها، کشتی های فشار قوی و سایر محصولاتی که نیاز به کاهش وزن دارند، دارد. استحکام کششی، خمشی و فشاری برخی از FRP اپوکسی می تواند به بیش از 400 مگاپاسکال برسد.

(2) مقاومت در برابر خوردگی خوب

فایبرگلاس یک ماده خوب مقاوم در برابر خوردگی است. مقاوم در برابر اتمسفر، آب و غلظت های کلی اسیدها، قلیاها، نمک ها و همچنین انواع روغن ها و حلال ها می باشد . در تمام جنبه های حفاظت در برابر خوردگی شیمیایی کاربرد دارد و جایگزین فولاد کربنی، فولاد ضد زنگ، چوب، فلزات غیر آهنی و غیره می شود.

(3) عملکرد الکتریکی خوب

این یک ماده عایق عالی است که برای ساخت عایق استفاده می شود. هنوز هم می تواند از خواص دی الکتریک خوب در فرکانس های بالا محافظت کند. نفوذپذیری خوبی در مایکروویو دارد و به طور گسترده در رادوم ها استفاده می شود.

(4) عملکرد حرارتی خوب

فایبرگلاس رسانایی حرارتی پایینی دارد. این یک ماده عایق حرارتی عالی است. این یک سپر حرارتی ایده آل و ماده مقاوم در برابر سایش در شرایط دمای بسیار بالا است و می تواند فضاپیما را از فرسایش جریان هوا با سرعت بالا بالای 2000 محافظت کند.

(5) محصولات با توانایی طراحی خوب

محصولات ساختاری مختلف را می توان به گونه ای انعطاف پذیر طراحی کرد تا الزامات استفاده را برآورده کند، و محصولات می توانند به خوبی یکپارچه شوند.

مواد AterMaterials را می توان به طور کامل انتخاب کرد تا عملکرد محصول را برآورده کند. به عنوان مثال، می توان آن را به گونه ای طراحی کرد که در برابر خوردگی مقاوم باشد، برای مقاومت در برابر دماهای بالا آنی، محصول دارای مقاومت بالایی در جهت خاصی باشد و خواص دی الکتریک خوبی داشته باشد .

(6) طرز کار عالی فرآیند پردازش را می توان با توجه به شکل، الزامات فنی، استفاده و کمیت محصول به صورت انعطاف پذیر انتخاب کرد.

فرایند تولید مخزن اسید فایبرگلاس ساده است، می تواند در همان زمان شکل بگیرد و تاثیر اقتصادی آن زیاد است، به خصوص برای محصولات با اشکال پیچیده و مقادیر کم که به راحتی شکل نمی گیرند و برتری فرآیند بیشتر است.

با توجه به انعطاف‌پذیری طراحی مخزن ذخیره‌سازی FRP و عملکرد عالی ساختار دیواره مخزن، فیبر FRP می‌تواند رزین یا سیستم مواد تقویت‌شده را برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی مخازن ذخیره‌سازی با سرعت بالا اصلاح کند. ظرفیت ذخیره سازی بدنه مخزن اسید فایبرگلاس را با توجه به ضخامت لایه سازه، زاویه سیم پیچ و سازه و مدل ضخامت دیوار تنظیم کنید و مخازن ذخیره سازی فایبرگلاس و تجهیزات غیر استاندارد با سطوح فشار متفاوت یا خواص خاص خاص ایجاد کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخزن اسید فایبرگلاس شاید بهترین منبع ارتباط با کارشناسان فنی شرکت سازآب و بهره مندی از دانش این عزیزان باشد. 


دوشنبه 9 خرداد 1401
بؤلوملر :